Lance Armstrong settles with newspaper he forced to pay libel over doping claims

lance-armstrong-settles-sunday-times-libel-gi.jpg
Lance Armstrong has reached a settlement with The Sunday Times after the British newspaper went after the fallen cycling icon for $1.56 million.

Armstrong sued the Times, winning $400,000 for libel over a 2004 story that claimed the cyclist cheated and was likely using performance-enhancing drugs to win the Tour de France.

As the public now knows, Armstrong was in fact doping, and he admitted as much in a televised interview with Oprah Winfrey in Jan. 2013.

The Times suit sought to recover the $400,ooo libel payment with interest, as well as $350,000 in associated costs. The paper reports they have reached a "mutually acceptable final resolution" with Armstrong, the details of which will not be made public.
Photo/Video credit: Getty Images